Skip to main content
23.06.2022 | כד סיון התשפב

הכירו את ד"ר רנה בינה

ד"ר בינה משתתפת בימים אלה במחקר רחב היקף המתבצע ב-13 מדינות בעולם העוסק בהשפעת הקורונה על נשים בהריון ולאחר לידה.

תמונה
ד"ר רנה בינה

מה חוות נשים בתקופה הסמוכה ללידה ומיד אחריה, מה קורה לבני המשפחה בתקופה זו, ואיזו השפעה יש למגפת הקורונה על נשים אלה ובני משפחתן? הכירו את ד"ר רנה בינה מבית הספר לעבודה סוציאלית בבר-אילן החוקרת את בריאות הנפש של נשים בתקופה הסב-לידתית ואת השירות הניתן להן ברמה האישית והמשפחתית, הן בהיבט של אנשי המקצוע - עובדים סוציאליים ואחיות, והן בהיבט הארגוני של נותני השירות - משרד הבריאות וקופות החולים.

ד"ר בינה משתתפת בימים אלה במחקר רחב היקף המתבצע ב-13 מדינות בעולם העוסק בהשפעת הקורונה על נשים בהריון ולאחר לידה. תקופת הקורונה היא קרקע להתפתחות מצוקה רגשית, וד"ר בינה ועמיתיה בוחנים מגוון היבטים של המצוקה והגורמים הקשורים אליה, למשל, שינויים במצב החברתי והכלכלי בתקופה זו. המחקר ילווה את הנשים לאורך תקופה של כחצי שנה.

תחום נוסף שבו עוסקת ד"ר בינה הוא התמודדות עם מגבלה פסיכיאטרית חמורה. מחקריה עוסקים בקידום השלומות (wellness) של אנשים המתמודדים עם מגבלה פסיכיאטרית חמורה ממגוון היבטים - בריאות פיזית, תפקוד יומיומי וחברתי, רווחה נפשית ורווחה רוחנית.

לצד פעילותה האקדמית ד"ר בינה עוסקת גם בקידום מדיניות בנושאים של בריאות נפש סב-לידתית והתמודדות עם מגבלה פסיכיאטרית חמורה. היא חברה בפורומים בישראל ובעולם המקדמים תחומים אלו במטרה להשפיע על שינוי מדיניות ולקדם תוכניות שונות. כך למשל, היא חברה במועצה הארצית לשיקום נכי נפש בקהילה, ובפורומים לקידום בריאות נפש סב-לידתית.

ד"ר בינה הגיעה לאקדמיה לאחר 20 שנה של עבודה בתחום בריאות הנפש בקהילה וכיום עוסקת בקידום התחום דרך מחקר, כתיבה, הוראה והשפעה על עיצוב מדיניות. לאחרונה היא נבחרה למרצה מצטיינת באוניברסיטת בר-אילן.

נשים הרות ואימהות לתינוקות עד גיל חצי שנה המעוניינות להשתתף במחקר של ד"ר בינה, מוזמנות להשיב על השאלון. https://bit.ly/2AEsr2Y

לכל מסלולי הלימוד במקצוע עבודה סוציאלית בבר-אילן>>>