Skip to main content
26.03.2024 | טז אדר ב' התשפד

מחשבון התאמות האפוד האקדמי

המחשבון נועד להקל על סטודנטיות וסטודנטיות הנמנים עם משרתי המילואים, הקבע, זרועות הביטחון, מפונים ומשפחותיהם - לדעת לאילו הטבות בלימודים הם זכאים

תמונה
אפוד-אקדמי

אוניברסיטת בר-אילן יצרה מחשבון לבדיקת זכאותם של הסטודנטים והסטודנטיות שלה להתאמות מיוחדות בלימודים, בתקופת מלחמת חרבות ברזל, על פי מתווה האפוד האקדמי. המחשבון מתייחס לאוכלוסיות המשרתים במילואים, אנשי ונשות קבע וזרועות הביטחון, בני או בנות זוגם שלהם ילדים מתחת לגיל 13, וגם למפונים ומפונות, נפגעים ונפגעות או למי שבקרבה ראשונה להם. באמצעות מענה על מספר שאלות יכולים הסטודנטים והסטודנטיות לדעת בדיוק מה ההטבות המגיעות להם במהלך השנה האקדמית. בין ההטבות המוצעות: נקודות זכות, זכות להארכת זמן במבחנים, ציון עובר בשני קורסים שלא ייחשב לממוצע התואר ועוד.

למחשבון ההתאמות האקדמיות 

כבר מהיום הראשון למלחמה התגייסה אוניברסיטת בר-אילן לסייע לנפגעים ולמפונים, הן בקרב הסטודנטים וחברי הסגל והן בקהילה. בנוסף, בכדי לעזור לסטודנטים ולסטודנטיות המשרתים במילואים ולבני או בנות זוגם, יצאה האוניברסיטה יצאה בקמפיין מימון המונים, והעניקה מלגות קיום ושכר לימוד בשווי 40 מיליון שקלים, כמו גם מגוון הטבות שיאפשרו להם ולהן להשלים את הלימודים, ובהם פטור מקורסים, שיעורי חזרה ותגבור, זאת לצד מעטפת רגשית המקלה על החזרה לשגרת לימודים. מחשבון זה הוא אחת הדרכים בהם מנגישה האוניברסיטה את ההטבות לכולם. 

לשאלות נוספות בנושא התאמות ניתן לפנות לרכזי המילואים במחלקות השונות 

למתווה האפוד האקדמי 

עוד כתבות שיעניינו אותך