פרופ' אלי הולצר מביהס לחינוך יתארח באוניברסיטת קיונגי בדרום קוריאה בעקבות תרגום ספריו לקוריאנית | אוניברסיטת בר-אילן

חדשות בר-אילן

משרד הדוברות טל': 03-531-8121 פקס: 03-738-4079 Spokesman.Office@mail.biu.ac.il
  • פרופ' אלי הולצר, ביה

    פרופ' אלי הולצר, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

    פרופ' אלי הולצר מביה"ס לחינוך יתארח באוניברסיטת קיונגי בדרום קוריאה בעקבות תרגום ספריו לקוריאנית

    תאריך: 2018-06-18 שעה: 10:50

    פרופ' אלי הולצר, מבית הספר לחינוך ע"ש פ. חורגין, ינאם וייעץ לאנשי חינוך בסיאול, בעקבות השקת ספרו " A Philosophy of Havruta: Understanding and Teaching the Art of Text Study in Pairs שתורגם לקוריאנית.

    פרופ' הולצר יתארח בדרום קוריאה וירצה על ספרו במהלך אוגוסט הקרוב בקמפוס האוניברסיטה של אוניברסיטת קיונגי (Kyunghee University). הוא ייפגש עם חוקרים בתחום החינוך, שרים ומנהיגי כנסיות. במסגרת ביקורו הוא גם ייעץ לקבוצה מצומצמת של קובעי מדיניות ומנהיגים חינוכיים על הפוטנציאל החינוכי של הלימוד בחברותא במיוחד לנוכח אתגרים חינוכיים, אתיים ורוחניים הפוקדים את החברות המערביות בנות זמננו. ספרו של פרופ' הולצר (הכולל פרק אחד של ד"ר אורית קנט) זכה בפרס היוקרתי "הספר היהודי לשנת 2014" בקטגוריה של חינוך וזהות יהודית בארה"ב.

    ההתעניינות הרחבה בחקר החברותא והתלמוד בדרום קוריאה בעשורים האחרונים עוררה עניין מיוחד גם בעבודותיו של פרופ' הולצר. ספרו משלב ניתוח פילוסופי והכוונה פדגוגית להבנה ולקידום הצורה הייחודית של הלמידה היהודית - לימוד טקסטים של זוג לומדים (לימוד טקסטים בחברותא). הספר מציע מודל ללימוד חברותא המעוגן בהרמנויטיקה פילוסופית – תיאוריה של אמנות פרשנית - ותאוריות למידה. המודל מורכב מפרקטיקות בין-אישיים, תוך-אישיים ופרשניים-טקסטואליים, שניתן ללמד וללמוד.

    פרופ' הולצר, יליד בלגיה, הוא פילוסוף מכוון פרקטיקה של החינוך היהודי. מחקרו משלב לימודי יהדות מבוססי-טקסט, הרמנויטיקה פילוסופית, פדגוגיה ומסורות רוחניות-אתיות כגון חסידות. הוא חבר סגל בבית הספר לחינוך, בו מכהן כראש הקתדרא ע"ש הרב ד"ר דוד אוקס, להוראת מקצועות החודש וראש המכון לחקר החינוך הדתי וקידומו ע"ש אליעזר שטרן. מומחיותו מתמקדת בחינוך היהודי בישראל ובמוסדות האקדמיים והחינוכיים בצפון אמריקה. פרופ' הולצר הוא בעל הסמכה רבנית, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ומחשבת ישראל מבר- אילן, ותואר שני ודוקטורט במחשבת ישראל מהאוניברסיטה העברית. הוא מחברם של פרסומים רבים בחינוך ובמחשבה היהודית. ספרו האחרוןAttuned Learning – Rabbinic Texts on Habits of the Heart in Learning Interactions  – העוסק במידות הלב שלהן זיקה ללמידה בספרות הרבנית, מתורגם אף הוא בימים אלה לקוריאנית.