חוקרי בינה מלאכותית מאוניברסיטת בר-אילן פיתחו טכנולוגיה המזהה מקומות שבהם יש סכנה מוגברת לתאונות דרכים ומציאה פתרונות | אוניברסיטת בר-אילן

חדשות בר-אילן

משרד הדוברות טל': 03-531-8121 פקס: 03-738-4079 Spokesman.Office@mail.biu.ac.il
  • פרופ' שרית קראוס וד

    פרופ' שרית קראוס וד"ר אריאל רוזנפלד, המחלקה למדעי המחשב, אוניברסיטת בר-אילן

    חוקרי בינה מלאכותית מאוניברסיטת בר-אילן פיתחו טכנולוגיה המזהה מקומות שבהם יש סכנה מוגברת לתאונות דרכים ומציאה פתרונות

    תאריך: 2018-02-01 שעה: 8:07

    במסגרת מחקר אקדמי על המאבק בתאונות הדרכים המאבק בתאונות הדרכים, פיתחו פרופ' שרית קראוס וד"ר אריאל רוזנפלד טכנולוגיות בינה מלאכותית חדשניות לזיהוי הזמנים והמקומות שבהם יש הסתברות גבוהה לתאונות דרכים בזמן אמת. בניגוד לטכנולוגיות אחרות הקיימות כיום בעולם - דוגמת מוביל-איי - הטכנולוגיות שבנו שני החוקרים, פרופ' קראוס וד"ר רוזנפלד, מיועדות לשימושה של המשטרה ומציאה היכן להציב שוטרים בזמן הנכון ובמקום הנכון, כדי למנוע תאונות דרכים ולהפחית עבריינות הכביש.

    הטכנולוגיה מבוססת על למידת מכונה, תחום חדש בעולם הבינה המלאכותית, ומתבססת על נתונים שנאספו בתאונות דרכים במשך עשור כמו גם מאפייני כבישים ונהגים ונתוני מזג אוויר. 

    "כל תאונה מלמדת אותנו משהו רחב יותר"  מציינת פרופ' קראוס, ראש המחלקה למדעי המחשב בבר-אילן. 

    ד"ר רוזנפלד מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן ופוסט- דוקטורנט במכון וויצמן למדע מוסיף "על ידי ניתוח מתוחכם של אלפי תאונות דרכים ונתונים אודות הכבישים, מזג האוויר והתנהגות הנהגים, אנחנו יכולים להעריך איפה עלולה להתרחש, בהסתברות גבוהה, התאונה  הבאה. הניבוי של הטכנולוגיה הוא הרבה יותר מדויק מניבוי של מומחי תחבורה".

    בעזרת טכנולוגיה זו יוכלו משטרות תנועה ברחבי העולם לדעת מבעוד מועד אילו כבישים הם המסוכנים ביותר, וכך להתאים את פעולות האכיפה וההרתעה. המודל שאותו מציעים החוקרים הינו המדויק ביותר כיום בעולם וזכה להכרה בקרב הקהילה המדעית. המערכת הכוללת תכנון חכם עבורי מיקומי השוטרים בזמן אמת נמצאת בשלבי בחינה והטמעה במשטרת התנועה בישראל וכן נבחנת האפשרות להפעלתה על ידי משטרות תנועה נוספות באירופה ובמזרח.