חדשות בר-אילן

משרד הדוברות טל': 03-531-8121 פקס: 03-738-4079 Spokesman.Office@mail.biu.ac.il
  • פרופ' יעקב יבלון, ראש ביה

    פרופ' יעקב יבלון, ראש ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן

    פרופ' יעקב ב' יבלון מונה לראש בית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן

    תאריך: 2017-11-30 שעה: 11:20

    פרופ' יעקב יבלון מונה לראש בית הספר לחינוך בבר-אילן. בתפקידיו הקודמים  שימש כסגן ראשת בית הספר, ראש החוג להכשרת מורים וראש המגמה לייעוץ חינוכי.

    פרופ' יבלון חוקר התנהגויות, סיכון ולמידה של ילדים בבתי ספר, ומחקריו מתמקדים בילדים בסיכון, ובתרומת בית הספר להתפתחות בריאה של ילדים ולקידום חוסן ומניעה. פרופ' יבלון פרסם עשרות מאמרים בכתבי עת מדעיים, מוזמן להרצות באופן תדיר בפני גופים מקצועיים מובילים, ומציג את מחקריו בכנסים ובבמות בינלאומיות מגוונות. הוא מכהן כראש המרכז לסימולציות בחינוך ועומד בראש צוות מחקר בינ"ל לבחינת איתור וזיהוי תלמידים בסיכון בבית הספר.

    במהלך עבודתו כיהן פרופ' יבלון כעמית מחקר באוניברסיטת הרווארד וכחבר בוועדות מקצועיות רבות בישראל ובעולם, בתוך אלה שימש נציג ישראל  לוועדת ה-OECD בנושא אלימות בבתי ספר, כחבר בוועדה לבחינת קשרי משפחה ובית הספר מטעם האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים, ובוועדת המתווה להכשרת מורים בישראל מטעם המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). הוא זכה במלגת פולברייט, בפרס שניצר למחקרים בנושאי המשק והחברה בישראל ובאותות הצטיינות על מחקריו. פרופ' יבלון הוא חבר מועצת יד-ושם וכיהן במגוון תפקידים ציבורים ובהם כחבר הוועדה לקריאת שמות רחובות והנצחה בראשון לציון, וחבר הוועדה לקידום מעמד הילד.

    בית הספר לחינוך ע"ש פנחס חורגין, הגדול מסוגו בישראל, עוסק בתחומי מחקר ופיתוח מגוונים, במחקר בסיסי ויישומי תוך שימוש במתודולוגיות כמותיות ואיכותניות אשר הובילו אותו לדירוג של 200-151 המוסדות הטובים ביותר בעולם לפי דירוג שנחאי. לומדים בו למעלה כ-2,000 סטודנטים לתואר ראשון, שני, שלישי, לימודי תעודת הוראה, סטאז' ופיתוח מקצועי. הלימודים בבית הספר לחינוך מתחלקים לשלושה אשכולות: (1) התפתחות האדם ובכלל זאת ייעוץ חינוכי, התפתחות הילד, חינוך מיוחד והתמחויות בספקטרום האוטיסטי ובמוגבלות שכלית (2) התחום הפדגוגי-מדעי אשר כולל את המגמה להוראת המדעים עם התמחויות בחינוך סביבתי והוראת המתמטיקה, החוג לחקר ההוראה והלמידה, ו-17 מסלולים בחוג להכשרת מורים (3) התחום המערכתי הכולל את המגמה למנהיגות וניהול מערכות חינוך, והתמחות בחינוך בלתי פורמאלי.