הודעות הקמפוס

משרד הדוברות טל': 03-531-8121 פקס: 03-738-4079 Spokesman.Office@mail.biu.ac.il
  • המחזור 16 החל השבוע את לימודיו במסגרת התוכנית היוקרתית של המרכז לתקשורת בינלאומית שבביה"ס לתקשורת – הסדנה לדיפלומטיה ציבורית. הסדנה מכשירה סטודנטים ובוגרים מצטיינים לייצג את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית

    תאריך: 2017-11-21 שעה: 8:02



    המחזור 16 החל השבוע את לימודיו במסגרת התוכנית היוקרתית של המרכז לתקשורת בינלאומית שבביה"ס לתקשורת – הסדנה לדיפלומטיה ציבורית.  הסדנה מכשירה סטודנטים ובוגרים מצטיינים לייצג את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית.


    בשני המפגשים שהתקיימו עד כה, הרצו ד"ר כלילה מגן, על דיפלומטיה ומיתוג מדינות, מר מתן כצמן מארגון "האמת שלי" שסיפר על המאבק המתנהל בקמפוסים בחו"ל, אל"מ במיל' מירי איזין שהסבירה על המסגור של ישראל במדיה הבינלאומית וסגן השר, ד"ר מייקל אורן שהגיע לסדנה ושוחח עם המשתתפים על אתגרי תדמית ישראל בעולם.


    הסדנה מתקיימת במסגרת המרכז לתקשורת בינלאומית (Center for International Communication - CIC) בביה"ס לתקשורת של בר-אילן ופתוחה למועמדים הלומדים בכל מוסד אקדמי מוכר ולמועמדים בעלי תארים אקדמיים. משתתפי הסדנה לוקחים חלק בשמונה מפגשי תוכן, הכוללים הרצאות של אנשי מקצוע מובילים בתחום הדיפלומטיה הציבורית והדוברות, סדנאות דיבייט, כתיבה עיתונאית ועמידה מול קהל, וכן בכנסים בינלאומיים של המרכז לתקשורת בינלאומית.


    המרכז לתקשורת בינלאומית של בר-אילן הוא היחיד בארץ ואחד היחידים בעולם שעוסק בהיבטים מחקריים ויישומיים של דיפלומטיה ציבורית וסיקור תקשורתי של יחסים בינלאומיים כולל טרור ומלחמה, דיפלומטיה ושלום, יחסי מסחר וכלכלה, תרבות וספורט, ארגונים בינלאומיים וארגונים לא ממשלתיים וכן בערכים, נורמות ומשפט בינלאומי.


    מטרת המרכז היא ליצור מודעות בקרב מנהיגים ומקבלי החלטות בכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, בכנסת ובקרב ארגונים ציבוריים, לחשיבות המתעצמת של תקשורת ודיפלומטיה ציבורית לביטחונה ולרווחתה של המדינה. המרכז מגבש הצעות לאסטרטגיה וטקטיקה תקשורתית וכן תוכניות פרטניות בתחומי הדיפלומטיה הציבורית. התוכניות מבוססות על שימוש מושכל בכל הכלים המודרניים של דיפלומטיה ציבורית, כולל רשתות חברתיות, מיתוג, יחסי ציבור, תרבות, חילופי סטודנטים ומדענים, סיוע הומניטארי, עסקים, תיירות, שימוש בעמותות ובארגונים לא ממשלתיים, גיוס תפוצות, מעקב אחרי הסיקור התקשורתי וביצוע סקרי דעת קהל.