מי אנחנו

ייעודו של אגף תקשוב לתכנן, להקים, לפתח ולתחזק את תשתיות התקשוב ומערכות המידע של האוניברסיטה, תוך אבטחת שרידותם, בטיחותם ועדכניותם.כדי לעמוד ביעדים אלה מעמידה האוניברסיטה לרשות המרכז תקציב תפעולי שוטף , תקציב פיתוח במשורה, ותקני כוח אדם קבועים וזמניים.

בהתאם ליעדים אלה עיצב המרכז את המבנה האירגוני שלו ופרס סל עשיר של שירותים למשתמשי הקצה.

סל שירותים למשתמשי הקצה

כמו בתחומים רבים בחיינו, גם פעילות המחקר, ההוראה והמינהל באוניברסיטה מושתתת על גורמי המחשוב. לשם כך אגף תקשוב מתכנן, מקים ומתחזק את תשתיות התקשוב ומערכות המידע של האוניברסיטה ומעניק למשתמשים סל שירותים רחב הניתן לאוכלוסיות שונות תוך שמירה על רמת שרידות וזמינות גבוהה של המערכות.

סל השירותים של אגף תקשוב בנוי משלושה מעגלי שירות שבמרכזו הלקוח - יהא זה הלקוח האקדמי: החוקר והסטודנט; או הלקוח המינהלי: הן המינהל האקדמי והן המינהל הכללי.

להלן תיאור מעגלי השרות:

מעגל השרות הראשון והקרוב ביותר למשתמש הקצה כולל תמיכה בסביבת העבודה הישירה של המשתמש ובתפעול השוטף של האפליקציות הנדרשות לו.

תמיכה ישירה בעבודת המחקר:

התמיכה בעבודות המחקר מתבצעת באמצעות מערכות מחשוב וחבילות תוכנה מגוונות הנבדקות, נתמכות ומתוחזקות על ידי גורמי הייעוץ והתמיכה ביישומים מדעיים באגף תקשוב.

תמיכה ישירה בסביבת העבודה:

המרכז תומך במשתמש החל משלב רכישת המחשב ועד המלצה להחליפו באחר. במהלך מחזור החיים של המחשב, תומך המרכז במשתמש בכל הקשור לתפעול המחשב בסביבת עבודתו הטבעית, כאשר תמיכה זו מחולקת לשניים: תמיכה טכנית ותמיכה יישומית.

תמיכה ישירה ברכש מחשבים ותוכנות:

המרכז נותן למשתמש הקצה שירותי רכש למחשבים אישיים, ציוד נלווה ותוכנות. שירותים אלו כוללים יעוץ ברכישת מחשב וציוד היקפי נלווה, השוואת מחיר/תצורה מול ספקים, ביצוע הזמנות וכל הכרוך בכך ותיאום התקנה עם הספקים.

מעגל שירות זה הוא באחריותה של מחלקת תמיכה במשתמש.     

מעגל השרות השני עוסק בניתוח דרישות למידע, בהקמה ותחזוקה של מערכות מידע ומערכות תוכנה מנהליות ואקדמיות העובדות בסביבת העבודה של משתמש הקצה.

המרכז מנתח, מפתח, מתפעל ומתחזק את מערכות התוכנה במכלול הנושאים הקשורים לתפעול הקמפוס - בכלל זה מערכות תומכות בקיום הלימודים בקמפוס בר-אילן לצד המכללות, השלוחות והמכינות; מערכות הכספים והשכר; מערכת מכלול משאבי אנוש ובקרת נוכחות; מערכות דואר וניהול מסמכים; מערכות בקרה שונות כגון: מערכת המשתמשים, תמיכה במערכת בקרת הכניסה לקמפוס או במערכת החניה.

מעגל שירות זה הוא באחריותה של מחלקת מערכות מידע.

מעגל השרות השלישי והרחוק ביותר ממשתמש הקצה עוסק בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות תקשוב, אשר עליהם ובאמצעותם מופעלים היישומים המטופלים במעגלי השירות הראשוניים.

המרכז עוסק בתכנון, הקמה, תחזוקה שוטפת ותפעול של פלטפורמות החישוב והתקשורת (או בשם אחד - פלטפורמות התקשוב), עליהם עובדים היישומים האקדמיים והמנהליים. על פי רוב, על פלטפורמות אלו רצים יחדיו שירותים מינהליים ואקדמיים ועל כן לא ניתן להעביר קו מפריד ברור בין שני האוכלוסיות בשירותים הניתנים.

התמיכה בתשתיות החישוב מתחילה באיפיון השרת הנדרש ויעוץ וליווי בזמן רכישתו, התקנה של השרת ושל מערכת ההפעלה הרלבנטית, דרך התקנת היישומים התשתיתיים וניטור פעילותו השוטפת; ומסתיימת בתחזוקת שוטפת והתקנת שיפורים או תיקון תקלות במערכות התשתית.

מעגל שירות זה הוא באחריותה של מחלקת תשתיות תקשוב.

תאריך עדכון אחרון: 15/07/2014

מנהלת המרכז/2006-3538